Menu

Insight: de Customer Journey als animatie

Animatie, Insight, Uitleg

Insight: de Customer Journey als animatie

Customer Journey

De ‘customer journey’ zet de stappen die een klant doorloopt tijdens het aankoopproces op een rijtje. Deze stappen worden zowel voor B2C als B2B bedrijven uitgezet om beter inzicht te krijgen; op basis van de resultaten kan de customer journey vervolgens zo aan worden gepast dat de klant tegen zo min mogelijk onduidelijkheden aanloopt. In hoeverre is het voor een klant nuttig om ook inzicht te hebben in deze stappen?

De rol van opdrachtgever en klant

Het Kenniscentrum Cultuureducatie Rotterdam (KCR) is een non-profit organisatie die scholen en culturele instelling adviseert en begeleidt bij het ontwikkelen van visie en beleid voor cultuuronderwijs, en de verankering daarvan in de onderwijspraktijk. Een zeer uitgebreid aanbod van directe begeleiding en advies tot workshops. Om deze belangrijke rol duidelijk over te brengen is het belangrijk om duidelijk te maken welke rol het KCR speelt, en wat er van de scholen zelf wordt verwacht in dit proces.

Hoe communiceer je een flexibele customer journey naar de klant? Een groot aanbod brengt veel variabelen met zich mee. Het KCR heeft hier gekozen voor animatie. Zo konden ze zelf bepalen hoeveel informatie er werd overgedragen naar de klant, op het juiste tempo. Met een metafoor in het design en de voice-over hebben ze daarnaast een customer journey die meer is dan alleen een droge opsomming; een animatie die aansluit op hun denkwijze en uitstraling. Het resultaat staan inmiddels live op hun website. In ons portfolio gaan we een stukje dieper in op de schetsen en het storyboard: Portfolio Item KCR

95001-storyboard-stappen-kcr-customer-journey-animatie

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!