Menu

Customer Journey animatie voor KCR Rotterdam

Marketing, Motion Graphics, Promotie, Uitleganimatie

Kenniscentrum Cultuureducatie Rotterdam

Customer Journey animatie

2016

De customer journey doorloopt de stappen van de klant binnen het unieke verkoopproces. Die stappen blijven vaak achter de schermen, terwijl het voor een klant zeer nuttig kan zijn om inzicht te krijgen in het proces. Beide partijen weten zo wat ze van elkaar kunnen verwachten. Het Kenniscentrum Cultuureducatie Rotterdam (KCR mag ook!) zocht een pakkende manier om deze droge stof om te zetten in een uitleg die aansluit op hun uitstraling: professioneel met een kleurrijke knipoog.

Enthousiast over dit project? Deel het via   

Schetsen en schuiven

Ook animatie heeft een eigen customer journey; samen met het KCR werd overlegd en gebrainstormd, geschetst en geschoven, om zo de basis te leggen voor het design en uiteindelijk de animatie. Met de symboliek van een diner ziet de klant, in dit geval de school, hoe ze samen met het KCR een eigen menu kunnen samenstellen. Dat leverde een grote selectie aan visueel voedsel op (..en enkele hongerige momenten tijdens het zoeken naar referentiemateriaal).

Breed inzetbaar

Het resultaat is een animatie die op een originele manier de school informeert over het klantproces, en een design dat in lijn valt met andere uitingen binnen het KCR. De animatie kan zowel online als offline worden ingezet, bijvoorbeeld op website en social media, of tijdens een ontmoetingsgesprek met de (potentiële) klant.

Ook interesse? Klik voor contact!

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!