Eurozine logo animatie
Audiovisuele Identiteit, Motion GraphicsEurozine
logo animatie
2017
Als beeldmerk van een onafhankelijk cultureel platform met een netwerk bestaande uit 80 kranten en magazines uit heel Europa, wil je graag een blijvende indruk maken op je doelgroep. De redactie van Eurozine liet zich daarom inspireren om haar merk met beweging door ons te laten versterken. Belangrijk detail is dat dit direct ook de eerste keer voor Eurozine is geweest dat hun merk met animatie in aanraking is gekomen. Dit leidde tot een uitdagende opdracht waarin de identiteit van het bedrijf behouden moest blijven terwijl een nieuw element (animatie!) geïntroduceerd werd.
Concepten, concepten, concepten
Om tot het gekozen resultaat te komen begonnen we met doorgronden waar Eurozine voor staat; achter een goede logo animatie zit immers een sterk verhaal dat verbonden is aan de visie van het bedrijf. Dan begint het proces van concepting, waarin we talloze ideeën gevormd hebben, maar ook ideeën hebben laten afvallen om tot dat ene juiste resultaat te komen. Voor de Eurozine logo animatie lieten we ons inspireren door het werk dat zij verrichten; iedereen in Europa een platform aanbieden waar nieuws met elkaar gedeeld kan worden.
Brug naar animatie
Met deze logo animatie heeft Eurozine een brug geslagen tussen haar merk en bewegend beeld. Hiermee is de basis gelegd om hun huisstijl verder uit te breiden met design mogelijkheden in combinatie met animatie. Een krachtige manier om de content die zij haar doelgroep biedt op nog overtuigender wijze te presenteren.
Laat ook je bedrijf met beweging versterken!