VR experience
for Westfalia Fruit
klant
Westfalia Fruit
onderwerp
VR experience
Klant
Westfalia Fruit, erkend als de Avocado experts, is een vooraanstaande multinationale supplier van vers fruit en gerelateerde producten op internationale markten. Met hun verticaal geïntegreerde supply chain groeien, rijpen, verpakken, verwerken en vermarkten ze kwalitatieve avocados en aanvullende producten gedurende het hele jaar en over de hele wereld.
Product
Duurzaamheid vormt vanaf het begin in 1949 de kern van de missie van Westfalia Fruit en is samengevat in het motto van oprichter dr. Hans Merensky: ‘To Do Good’. Door uitgebreid en voortdurend research uit te voeren werkt Westfalia Fruit aan een duurzame avocadoteelt voor nu en in de toekomst. Met de focus op: watergebruik, milieubeheer, ziektebestrijding en genetische efficiëntie.
Het doel
Het voornaamste doel van Westfalia Fruit was het geven van vertrouwen aan hun huidige en potentiële klanten en consumenten over avocadoteelt in de toekomst. Door hun visie op de toekomst te laten zien. Dit om de doelgroep te overtuigen van de ideeën en vooruitgang die Westfalia Fruit heeft geboekt om ook in de toekomst avocado's te blijven telen en distribueren. Daarnaast moest dit project product- en merkbekendheid creëren.
Onze oplossing
In samenwerking met Westfalia Fruit creëerden we een verhaallijn en geanimeerde content voor een VR experience over de 'orchard of the future'. Het moest een meeslepende reis naar het jaar 2049 worden. Waarin de baanbrekende innovaties van het onderzoeksteam van Westfalia Fruit bij het vormgeven van de toekomst van de sector werden benadrukt. Door de verschillende onderwerpen om te zetten naar een overtuigend visueel concept gecombineerd met de juiste storytelling.
resultaat
De VR-experience is een unieke, custom-made beleving geworden. Het is een reis naar de boomgaarden van de toekomst, waarbij de gebruiker echt het gevoel krijgt door een boomgaard te lopen. In deze volledig meeslepende 360°-wereld, gecombineerd met spatial sound, wordt de gebruiker moeiteloos door het verhaal geleid.
Maar om de ervaring écht perfect te beleven, moet je het zien met een VR-bril en spatial audio. Dus maak een afspraak en kom het zelf ervaren!
proces
We hebben ervoor gezorgd dat de omgeving niet herkenbaar was als een specifieke locatie. Het was dan ook van belang organisch materiaal als groei, wind, regensimulaties op accurate wijze te visualiseren. Door brainstorms met Westfalia Fruit, uitgebreid research en veel testen zijn we gekomen tot een eindresultaat waar we trots op zijn.
uitkomsten
De vr experience werd met veel enthousiasme ontvangen door zowel interne partijen bij Westfalia Fruit als hun klanten & consumenten. Op verschillende conferenties in heel Europa, b.v. tijdens de Fruit Attraction in Madrid en de IFPA Global Show in Anaheim, Californië lieten bezoekers weten hoe onder de indruk ze waren. Daarnaast liet Westfalia Fruit de ervaring zien aan de Koning en Koningin van Nederland, en aan president Ramaphosa van Zuid-Afrika tijdens het Nederlandse staatsbezoek aan Zuid-Afrika. Momenteel wordt de experience getoond op meerdere locaties van Westfalia Fruit wereldwijd.
Elk project vraagt om een unieke aanpak en oplossing. Laten we eens praten en bespreken waarmee we jou kunnen helpen!
+31 (0)10 891 0326
info@studioanaloog.nl
Een selectie van onze projecten die ons en onze klanten trots maakt